تفاوت بین گریت های مختلف کاغذ سنباده چیست؟

تفاوت بین گریت های مختلف کاغذ سنباده چیست؟

کاغذ سنباده حاوی لبه های تیز متعددی است که چوب یا فلز را از بین می برد. لبه های ساینده روی مواد پشتیبان مانند کاغذ کرافت با یک عامل اتصال چسبانده می شوند. درجات مختلف کاغذ سنباده نشان دهنده تفاوت در کیفیت مواد ساینده و عوامل اتصال دهنده است. کاغذ سنباده صنعتی از مواد با کیفیت بالاتری نسبت به درجه تجاری استفاده می کند اما فقط در فروشگاه های خاص موجود است. کاغذ سنباده با تعداد ذرات تیز در هر اینچ مربع سنباده اندازه گیری می شود. هرچه اندازه گریت بزرگتر باشد، لبه های بیشتری وجود دارد و کاغذ سنباده صاف تر است. چگالی گریت نیز مهم است. کاغذ سنباده روکش باز دارای شکاف هایی بین گریت ها است که به خاک اره اجازه می دهد تا در سنباده گیری تداخلی ایجاد نکند، در حالی که کاغذ سنباده با روکش بسته آن فضاهای باز را ندارد.

شما باید اندازه سنگ سنباده را بسته به کار خاصی که می خواهید انجام دهید انتخاب کنید. برای سنباده زدن و کندن سطوح سخت، به کاغذ سنباده درشت با قطر 40 تا 60 نیاز دارید. برای صاف کردن سطوح و رفع عیوب کوچک، کاغذ سنباده 80 تا 120 را انتخاب کنید. برای صاف کردن سطوح، از یک سمباده بسیار ریز با گریت 360 تا 600 استفاده کنید. بسیاری از مشاغل به شما نیاز دارند که "به مرور سطح را سنباده بکشید". این بدان معنی است که شما پروژه را با استفاده از گریت درجه پایین شروع می کنید و در حین پیشرفت از سنباده با گریت ریز استفاده می کنید. هر بار که به سمت یک کاغذ سنباده بالاتر پیش می روید، خراش های لایه قبلی را از بین می برید.

مطلب پیشنهادی: فولاد نرم چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چهار نوع اصلی سنگ سنباده وجود دارد: اکسید آلومینیوم، گارنت، کاربید سیلیکون و سرامیک. اکسید آلومینیوم بیشتر از سایر انواع سنگ ریزه دوام می آورد زیرا دارای خاصیت خود تجدید شوندگی بوده و چون ظریف ترین سنگ است، به راحتی خرد می شود و لبه های نرم جدیدی تشکیل می دهد. گارنت سریع ترین سایش را دارد اما صاف ترین سطح را ایجاد می کند. کاربید سیلیکون برای سنباده زدن مواد سخت تر مانند فلزات و پلاستیک ایده آل است. در نهایت، سرامیک، گران ترین و زبرترین سنگ ریزه، برای شکل دادن به چوب استفاده می شود.


در صورتی که قصد خرید ماشین آلات صنعتی از جمله قیچی، پرس برک، خم کن و غیره را دارید، پیشنهاد می کنیم با ورود به صفحه محصولات شرکت دیانی ماشین از محصولات تولیدشده در این کمپانی دیدن کرده و در صورت تمایل برای سفارش و خرید محصولات، از طریق راه های ارتباطی موجود و شماره تلفن 02133746824 با اپراتورهای شرکت در ارتباط باشید.

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0